Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

woensdag 11 februari 2015

Het Vloerkleed voor Thea Part 2

De eerste borduursteken

Het is de 11 e van de maand en dan is het dit jaar tijd voor de voortgang van "het Vloekleed voor Thea"'  voor haar komende "Sarah" zijn zoals jullie misschien gelezen hebben op op het blogje van 11 December 2014.
En ja jullie reageerden netjes op het blog van gisteren dat er wel eens geen tijd is voor mini...hier is mijn tijd dus in gaan zitten!
Deze maand zijn de eerste steekjes geborduurd en ook vele steekjes uitgehaald.
Dit hoort natuurlijk ook bij borduren maar een week borduurwerk weer uithalen is wel zonde. Ik had verkeerd geteld en ja dan gaat het niet goed komen met een symmetrisch patroon. Ik heb nu besloten om eerst het crème wat op te vullen zodat ik niet weer mij 1 steekje in het patroon vertel.



Het voetenbankje  wat op de foto staat kreeg ik eind Januari van Thea om van het zelfde patroon als het vloerkleed  ook het kussentje te bekleden. Genoeg uurtjes borduren voor mij....heerlijk werk met een muziekje op de achtergrond.



Tot nu toe heb ik zes kleuren gebruikt van de  negen.


Thea , ik ben benieuwd wat je ervan vind. Ook al zijn we zusjes , voorlopig ziet zij het borduurwerk namelijk ook alleen via mijn blog want we wonen niet echt dicht bij elkaar.


Lieve groetjes,

Helma


5 opmerkingen:

  1. Helma, het wordt echt heel mooi! Wel een lastig patroon zo te zien, ben benieuwd naar de rest!
    Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, dat vind ik nou humor!

    Toch ben je al aardig opgeschoten hoor, ookal moest je een stuk uithalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och, wát jammer van de vele extra uurtjes, Helma en dat je je dan achteraf één steekje verteld blijkt te hebben :S! Het ziet er nu schitterend uit......en dan ook nog een bankje op dezelfde manier geborduurd, petje af :)!
    We zullen je proces van borduren gaan volgen de komende maanden, veel plezier ermee :D!
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat knap, zo klein! Het is nu al erg mooi en lekker doorborduren maar.
    O ja, in perzische tapijten zit ook altijd een klein foutje. Dat moet; alleen de Heer is volmaakt.
    Een geruststelling misschien, borduur ze!
    Groeten van Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Te va a quedar maravillosos.
    Un abrazo Maite

    BeantwoordenVerwijderen