Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zaterdag 24 mei 2014

Workshop Victoriaans Meisje Part 7

De mouwen

Dit keer zijn de mouwen in de jurk genaaid. Ik was vorige week al even verder gegaan en had al een mouw netjes er in zitten afgelopen donderdag.  Ik heb die ochtend eerst Thea gemaild hoe mijn werkwijze hiervoor was want ze had vorige week al geopperd dat ze met de Engelse beschrijving van Hazel er niet uit kwam.Rond half elf ,met een kop koffie erbij, met de tweede mouw verder gegaan.
Dit was wel een geduld werkje want de mouw moest met piep kleine steekjes aan het lijfje genaaid worden met een ladder steek. Voor de afwerking heb ik nog wat kant gebruikt en de mouw is ook weer afgezet met een stukje kant ( een ander deel van het zelfde kantje). Ziezo het jurkje is klaar...........mijn eerste minijurk!


 





.......maar er komt nog meer bij de afwerking van het Victoriaanse Meisje kijken.  Een schort en een hoofddeksels en natuurlijk het pruikje. Over twee weken staat er weer een afspraak.


Groetjes Helma


11 opmerkingen:

  1. Hola paso de visita por tu blog me gustan mucho tus miniaturas son preciosas. Saludos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. It is so pretty. I love the fabric and the lace details you added. I think the kitty likes it too ;-)
    Hugs,
    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Helma! Nou, je kunt zeker trots op je eerste minijurkje zijn, het is mooi geworden en het ziet er prima uit :D! Ik kreeg jaren geleden op een beurs die tip om kantjes in delen op te knippen en dan te gebruiken, dat is zo ontzettend handig. Ik heb nogal moeite om aan echt katoenen kantjes te vinden, vooral hier in de Achterhoek, waar alle stoffen- en fourniturenwinkels helaas bijna zijn verdwenen.
    Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan met het pruikje en het mutsje, dat is ook nog een heel klusje, lijkt me.
    Ik wens jou een fijne zonnige zondag en week toe,
    Liefs, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Complimenten Helma voor de mooie jurk.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. She is looking lovely and I am sure she is very happy to have a whole dress.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi geworden! En dat voor de eerste keer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helma wat is je jurkje mooi geworden. Chapeau voor de mouwen die er heel echt uit zien. Wat een werk.

    Maar de rok vind ik wat stijfjes overkomen. Natuurlijk komt er nog een schort overheen maar kan je de rok niet wat inspuiten met textiel versteviger, en dan met kleine knijpertjes proberen er wat plooitjes in te maken zodat het meer gaat leven? Natuurlijk wel even de benen etc. inpakken met plasticfolie voordat die ook nat worden.

    Heb je al een oplossing voor de knoop op ut hoofd?

    Lieve groet, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helma, het is een plaatje geworden.
    Heel mooi afgewerkt.
    Tot de volgende afspraak
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig gemaakt!
    Leuk stofje.

    Groeten van Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Roelie , ik snap wat je bedoelt. Het heeft temaken met "de draping" van het jurkje. ik ga eens kijken hoe dit op te lossen.

    groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi jurkje Helma!
    Daar mag je met recht trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen