Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

dinsdag 5 november 2013

And the Winter is coming

Ja , de winter komt er aan ........en ook in het poppenhuis moeten ze daarop gekleed zijn.

Afgelopen zomer ben ik begonnen met een sjaal tijdens mijn  weekje Texel en Moezel. Een makkelijk werkje voor de vakantie ......recht toer recht aan  waar alleen centimeters breien belangrijk was.
Het is een breiwerkje op herhaling want ik heb dit eerder gebreid als kerstswapje voor Minisonja. Ik heb ooit van een rode sjaal en mutsje met witte stipjes een foto gezien en vond dit zo leuk dat ik er twee jaar geleden zelf een patroontje van heb uitgedokterd. Het was toen zo goed gelukt dat ik het met lede ogen in de envelop richting Sonja zag verdwijnen.....met de gedachte ooit nog eentje voor mezelf te maken. Gelukkig had ik het patroon direct in de computer gezet zodat ik nu alleen van papier de werkwijze hoefde af te lezen.....en natuurlijk de pennetjes het werk laten doen.

Na de beurs van Apeldoorn had ik eigenlijk zin om met de nieuwe bolletjes wol en de nieuwe patroontjes een begin te maken maar soms moet je verstandig zijn en eerst je oude breiwerkje af maken. Dus vorige week begonnen aan de muts die er bij hoorde en afgelopen zondag de witte stipjes( Franse knoopjes)  op de muts en sjaal geborduurd.  Gisteren heb ik de sjaal verder afgewerkt.


 
   

Even ter herinnering: dit was de  foto van twee jaar geleden. 





Tijdens het borduren van de Franse knoopjes afgelopen zondag werd het ineens winters buiten... onweer ...al bijzonder in deze tijd van het jaar .......en dikke hagelbuien ( net of ik de Franse knoopjes wegschoot die ik aan het borduren was) zodat de tuin al een winters aanzicht kreeg. Het duurde zeker drie uur tot alles weg was gesmolten.

 




Dus ik ben net op tijd klaar met dit wintersetje!



Groetjes Helma



3 opmerkingen:

  1. Ja inderdaad, Helma :D! Wat een gek weer momenteel hè, het is helemaal van slag! Vandaag was het zó donker dat ik zo wat geen hand voor ogen kon zien!
    Maar jouw wintersetje is echt mooi én schattig, ik kan me voorstellen dat je het eerste gebreide setje met lede ogen zag gaan. Het is altijd nog veel werk ondanks dat het eenvoudig lijkt.
    Laat de kou maar komen!
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een weer zeg! Gek hoor, die verschillen in ons kleine landje, hier scheen de hele dag de zon! Je setje is mooi op tijd klaar voor de winter, ik vind het prachtig en net wat Ilona zegt: ook al is het klein het is wél veel werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig setje warm winter wol!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen