Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

woensdag 18 september 2013

Poppenhuis Workshop Weekend 2013


Afgelopen weekend was het voor de tweede keer ons Poppenhuisworkshopweekend. Net als Thea, Jolinda en Irna reisde ik vrijdagmiddag af richting Noord-Brabant. De auto was  naast de overnachtingsspullen volgeladen met verf , hobbyspullen en gereedschap....ik was in ieder geval voorbereid om wat te gaan doen. De laatste maanden is van het miniaturen bij mij weinig terecht gekomen door verschillende oorzaken ....dus hopend op inspiratie en zin  ben ik op pad gegaan.
Na ons gesetteld te hebben ben ik voor de avondmaaltijd gaan zorgen zodat we een lange avond nog voor ons hadden om iets te gaan doen.
Jolinda, Irna en ik kwamen uit op een avondje borduren en Thea begon haar voorraad workshops te bekijken om daar een  begin mee te maken.
Ik ben deze avond met een nieuw borduurwerkje gestart...een schellekoord van Nicola Mascall die ik vorig jaar voor mijn verjaardag kreeg. Het is de bedoeling dat het schellekoord in het Hoedenwinkeltje komt te hangen. Ik heb die avond een klein begin gemaakt en af en toe ook wat uitgehaald.....ja dat hoort er soms  ook bij!  Dit is in ieder geval een borduurwerkje wat je redelijkerwijs ook zonder loep kan maken.....heel wat anders dan de pantoffels.





Tijdens de koffie 's avonds werd er door Thea en Jolinda  en mij nog een welkomcadeautje uitgedeeld. Van Jolinda kreeg ik leuke stickers en stickerband en twee mooi bedels...het anker krijgt zeker een mooi plekje in het strandhuisje en de andere lijkt me in de toekomst een hele mooie deksel voor een miniatuurdoosje.




Thea gaf ons een workshoppakketje van een etagère van Bindels Ornaments met in de kaart geschreven dat ze deze workshop zaterdagavond met ons wilde maken.



Zelf had ik een leuk kersttasje gevuld met wat dingen om te maken en pimpen voor de kerst.

En zo zaten we te knutselen vrijdagavond rond 23.00 uur...we hadden er nog steeds zin. Zoals je ziet aan de keukentafel met veel licht dankzij de bouwlamp van Thea die ze meegenomen had...heel slim voor de avonden.



Zaterdagochtend hebben we meegedaan met de workshop van Sylvia Lutjeboudel van het Poppenhuisforum...het maken van een Pompoenkar. Thea had voor ons een  pakketje met de onderdelen gemaakt. Ik ben zelf de zaterdag rustig gestart met koffie ...ik moest echt nog even wakker worden en de workshopgegevens laten bezinken . S'middags heb ik een begin gemaakt met de kar......



Zondag ben ik hier nog verder mee gegaan zodat de Pompoenkar bijna klaar mee naar huis ging. Ik miste een stukje hout voor het onderstel om het verder af te maken en dat gebeurt de komende weken....dus wordt vervolgd.



Zaterdagavond was de workshop van Thea aan de beurt: de etagère met bonbons.
Een heerlijk rustige avond van plakken van de etagère en het schuren van de bonbons.....nooit geweten dat schuren zo rustgevend kan zijn.




Met dit als uiteindelijk resultaat:



    
De zondag begon rustig  voor ons allemaal met af en toe zon . Jolinda ging als eerste aan de slag met het haken van haar mini granny's en een borduurwerkje in het zonnetje buiten en daarna volgde Irna met haar markthuisje. We hebben met elkaar haar even geholpen met alle onderdelen zodat ze straks thuis goed weet hoe ze het in elkaar moet zetten. De werktafel zag er verlaten uit en iedereen was op het terras nu bezig. 





Rond een uur of vijf vertrokken Irna e Jolinda weer richting huis.

 Na het avondeten zijn Thea en ik nog aan de keukentafel verder gegaan met ons eigen werkjes. Thea maakte nog verschillende workshoppakketjes af en ik begon met het workshoppakketje Pinokkio van Krin. Krin heeft dit voorbewerkte pakketje gemaakt voor de On Line Mini Club voor het Nostalgisch Speelgoedproject wat we dit jaar met elkaar maken.


 En Pinokkio groeide deze avond onder mijn handen......







Ik heb het schuren en schilderen af gekregen deze avond......nu nog in elkaar zetten.


Voor mij is het een fijn en gezellig weekend geweest waar ik weer inspiratie heb gekregen om verder te gaan met al mijn projecten. Tot volgend jaar meiden! 
   

Groetjes Helma


8 opmerkingen:

  1. wat een leuk verslag heb je ervan gemaakt


    groetjes Kitty

    BeantwoordenVerwijderen

  2. wat heb je een leuke dingen gedaan allemaal, en je schrijft er heel gezellig over. Het adres van dat museum ga ik onthouden; het ziet er heel leuk uit!
    En nu weer thuis. Ook wel weer gezellig toch?

    Groeten van Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om ieders verslag te lezen en nog even na te genieten van een heerlijk weekend. Ik heb alweer zin in het volgende weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn Helma dat je door een weekend als dit weer inspiratie hebt om voorzichtig weer de draad op te pakken.
    Het is een leuk en gezellig weekend geweest, dat is duidelijk.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo te lezen is het een geweldig leuk weekend geweest met zielsgenoten in de miniaturen. Wat een leuk idee om met vriendinnen een weekend weg te gaan en dingen te gaan doen met miniaturen, heerlijk! Bedankt voor het delen van de gezellige foto's en je leuke verhaal, Helma!
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The chocolate looks very tasty =)
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I am quite envious. Your weekend workshop with friends sounds wonderful and what fabulous items you all made. The chocolates and holder are exquisite and I hope we get to see the progress on your carpet runner, cart and pinocchio.

    BeantwoordenVerwijderen