Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

donderdag 18 juli 2013

Toyshop Part 3

 Speelgoed verzameld op Texel

Ik had al eerder verteld dat ik de laatste dag van mijn vakantie op Texel even in den Burg ben geweest...een leuke stop net voordat je de boot weer op gaat richting vaste land. Ik wist dat er een winkeltje was met poppenhuisminiaturen van een eerdere vakantie  op Texel 5 jaar geleden dus op zoek in welk straatje dit gevestigd was.
Al zoekende dacht ik het gevonden te hebben maar dit bleek een 2 e handszaakje te zijn met een wand vol kinderfrutsels, van smurfjes tot mickymouse en van dieren tot soldaatjes. Voor een paar centen waren deze frutsel te koop. Ik vond hier tussen het metalen stepje en  fietsje zonder zadel waardoor ik het fietsje nog goedkoper mee kreeg.....leuk voor de aankleding van de Toyshop. Ik zat dus in het verkeerde straatje bleek later  want volgens mijn zoon was het t in de straat van AH  dus daar de winkeltjes een voor een afgegaan...en ja hoor het was er nog. Het winkeltje heet Houtboetiek "de Speeldoos" en het staat vol met houten miniaturen uit het Ertzgebergte, verzamelingsobjecten en een ingericht poppenhuis  en miniaturen van Bodo Hennig. Ik kocht daar het trekpoppetje uit het Ertzgebergte en een leuk beertje.







Verder vond ik de beschilderde kralen in de hobbywinkel "de Witte Engel" om er leuke poppetjes  van te maken...een indianen gezichtje en  een meisje gezichtje voor een engeltje,danseresje of prinsesje. De houten kralen hebben en doorsnede van 8mm.

En nu is het Texels avontuur voorbij maar met mooie en leuke blijvende herinneringen!

Groetjes Helma

7 opmerkingen:

  1. Questi giocattoli sono fantastici, soprattutto le bici.
    Saluti, Faby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie herinneringen zijn waardevol Helma
    Ik hoop dat je er weer even tegen kan.
    Je hebt leuke aankopen gedaan tijdens je weekje weg.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Helma,

    Leuk je aankopen. Mazzel dat je eerst de 2de hands winkel vond :)

    Fijn weekend Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er is niets mooiers dan goede herinneringen, Helma, ik ben het er helemaal mee eens :D! Fijn, dat je het leuk hebt gehad op Texel!
    Je hebt er bovendien hele leuke dingen op de kop getikt. Jij hebt overigens ook de indiaantjes gevonden, die ik niet kon vinden voor mijn indianentent ;)!
    Van dat stepje en fietsje kun je vast wel weer wat leuks fröbelen, niet?
    Geniet van het mooie weer, voor mij is het te heet en ik volg graag je advies op: de voetjes gaan zo in een bak koud water! Dank je wel voor je fijne reacties altijd :D!
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helma, leuke spulletjes gevonden! Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke spulletjes! Ik wil direkt naar Texel, ha ha
    Fijn dat je zulke leuke kleine herinneringen hebt gevonden.
    Groeten van Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mag ik met je mee Paula?
    Wat heb je leuke vakantie herinneringen gevonden Helma.

    Groetjes, Krin

    BeantwoordenVerwijderen