Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zaterdag 27 april 2013

"Ik hou van Holland" van zand!

Afgelopen donderdag was het een prachtige zonnige dag met temperaturen boven de 20 graden........de dag dat ik met twee vriendinnen had afgesproken om een uitstapje te maken.We gingen richting Garderen naar de Beeldentuin waar ook vanaf 20 April een tentoonstelling Zandsculpturen was geopend. Een bron van inspiratie ......ik heb al verschillende zandsculpturen gezien maar vond dit wel de mooiste van allemaal. Komt misschien ook wel omdat het een inspiratiebron bleek voor mij als poppenhuis en miniatuurliefhebber. Al is het niet 1:12 of kleiner ...het was zo herkenbaar de onderwerpen en prachtig wat ze met zand kunnen maken, de diepte er in en de details. Ik laat jullie even meegenieten.......



 De grachtengordel van Amsterdam nagemaakt




 Een kijkje in een slagerij in een Grachtenhuis




De dieptewerking van dit Zandsculptuur in het echt kan ik niet beschrijven ....zo mooi en zo gedetailleerd!
Links de Nieuwe Kerk van Amsterdam waar ook een voortschrijdende koning(in) in hermelijnen mantel was te zien.





Een Zaans Alber Heijn Huisje en de dame van Droste cacao




Zelfportret van Rembrandt van Rijn en het meisje van Vermeer



 

Een kijkje in een Hollandse keuken




en een klompen makerij




Spelende kinderen in Ot en Sien stijl


.......een echte aanrader het Zandsculpturenfestijn in Garderen.


9 opmerkingen:

  1. Helma, wat een grote verrassing heb je nu voor ons: wat is dat een prachtig zandsculpturenfestijn. Je hebt het inderdaad goed: ik heb er ook wel eens wat gezien, maar dit slaat alles, erg mooi gedaan!
    Je foto's zijn bovendien ook prachtig, goed gefotografeerd!
    Dankjewel voor het delen van dit festijn.
    Ik wens jou een fijn weekend en volgende week een fijne Koninginnedag!
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Helma,

    danke voor de super fotos.
    Fijne weekend
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Helma,

    Je hebt helemaal gelijk...Wat een prachtige zandsculpturen. Heel bijzonder en niet zo gek dat je dit de mooiste vond als poppenhuisliefhebster...

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Helma, wat leuk dat je dit laat zien en wat prachtig allemaal. Binnenkort zijn we een weekje vrij, ik ga proberen er dan heen te gaan.

    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gemaakt, ik vind dat heel knap, lijkt wel miniatuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helma, wat is dit prachtig.
    Mooie details, echt Hollands!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat waanzinnig knap gemaakt. Dat moet echt genieten zijn geweest om alles te bekijken.
    Dank je wel!

    Groetjes, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, wat men wel niet van zand kan maken! Dank je wel voor de mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen