Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

donderdag 7 februari 2013

The Toyshop Part 1

Speelgoed van Papier
 

Met De On Line Mini Club gaan we dit jaar bezig met Nostalgisch Speelgoed maken. We werken iedere maand met een thema ...deze maand is het thema Meisjes Speelgoed.

Ondanks het Meisjesthema had Henneke vorige week met haar Silhouette Cameo( digitale snijmachine voor papier) treinrails gemaakt van papier....dit was zo leuk om te zien bij Krin die het mocht uitproberen om er een treinbaan van te maken dat ik Henneke even hebt gemaild! Zij wilde mij ook wel wat rails toe sturen om dit te maken.  Je ziet op de foto wat een mogelijkheden dit apparaat in zich heeft...deze treinrails zijn helemaal digitaal gesneden. Verschellende leden van de groep hebben zich al in dit snijapparaat verdiept thuis of op internet.
Gisteren bracht de post de envelop vol treinrails en als verrassing nog een printje van een puzzeldoosje 1:12 met een puzzeltje van Piggelmee....de puzzelstukjes zijn ook digitaal gesneden. Dank je wel Henneke...ik ben er erg blij mee! Vandaag even een treinbaan uitgelegd en het puzzeldoosje in elkaar geplakt.




Zoals je ziet moet de rails nog wat verder uitgedrukt worden en in een kleur geschilderd worden en daarna op de baanstukken gelijmd worden.....dat komt t.z.t als het jongens speelgoed aan de beurt is in Augustus. Natuurlijk moet er dan ook een locomief komen met wagonnetjes. Toch even een grote locomotief erbij gepakt die ik in 2010 op de Waterloopleinmarkt buit maakte...zo zie je maar komt dit miniatuurtje toch een keer van pas. Straks met een leuk kleurtje helemaal goed voor een kleine treinfanaat 1:12.





Het thema van Februari is Speelgoed voor Meisjes .....wat bijna vergeten wordt door die leuke treinbaan. Dus vandaag een printje in elkaar gezet van een doos met een Nostalgisch popje erin. Dit printje had ik vorige week op Pinterest gezien en was er gelijk weg van. 




Voorlopig heb ik alles in een soort theedoos gezet omdat ik er nog niet uit ben wat voor kastje/ winkeltje ik voor mijn "Toyshop"wil. Het eerste meisjes speelgoed is er in ieder geval ....  en je merkt wel  wat voor verschillende mogelijkheden papier geeft om speelgoed te maken.

3 opmerkingen:

  1. Leuk je vorderingen te zien Helma.
    Op naar het vervolg.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hemeltje, wat een geweldige treinbaan is dat! Ja, wat er tegenwoordig al niet digitaal kan. Mooie aanwinst voor de toyshop!
    Het doosje met nostalgisch popje is ook een schatje, Helma.
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Helma,

    de treinbaan is super!!!!!
    groetjes
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen