Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

donderdag 6 december 2012

Een kerstman Part 1

Workshops | 15 November 2011 | 09:50:24
 
Afgelopen zondag ben ik samen met Thea bezig geweest met een workshoppakketje van een Kerstman. Eigenlijk zijn het twee workskhoppaketjes één van de Kerstman zelf en een pakketje om de kleding te maken. In 2009 hebben we beide dit op de beurs in Arnhem gekocht...de Kerstman bij Miep Otzen en het kledingpakketje bij "The Fairy Tailor" .              
Het was de bedoeling om die kerst onze Kerstman te laten zien aan elkaar......maar daar kwam dus niets van!
Na mijn zomervakantie had ik wat miniwerk opgepakt wat nog steeds half af lag te wachten op de laatste afwerking en daarbij kwam deze Kerstman ook in mijn gedachten. Thea en ik moesten ook nog onze verjaardags workshop voor dit jaar uitzoeken.....en zo  werd dit idee  bedacht om samen de Kerstman te gaan maken i.p.v. ergens anders te workshoppen. Afgelopen zondag reed ik dus in 1,5 uur richting Den Haag........
Na eerst even gezellig koffie gedronken te hebben gingen we aan de slag met de Kerst man...eerst nog even schrikken want ik dacht echt dat ik mijn Kerstman vergeten was mee te nemen maar hij lag "gelukkig" bedolven onder alles wat ik uit mijn tas had gepakt . Dus aan de slag:  het hoofd, armen en benen tot één geheel maken met behulp van pijpenragers.  





  
Natuurlijk moest de Kerstman naast zijn buik toch een beetje gevulder er uitzien...een beetje vet kan hij wel gebruiken op de Noordpool.




We hebben daarna heerlijk samen even een goed half uur gewandeld...   want ons werk moest even goed drogen.
De bedoeling was om hierna even een begin te maken met het haar maar ja ik was de plooimat vergeten mee te nemen dus zijn we aan zijn onderkleding begonnen...een hansop. Het stofje hiervoor had ik al uitgezocht , dus patroon knippen, stof knippen en rustig even zitten naaien. De hansop ( een patroon van Helena Reijnen uit de DHN )is niet helemaal klaar maar dat gaat binnenkort gebeuren want de volgende keer...binnen   enkele weken komt Thea richting mij en moeten we  ons huiswerk klaar hebben. We willen dan in ieder geval even goed met het haar, de baard en de snor bezig.


 

2 opmerkingen:

  1. Leuk verhaal gemaakt Helma!
    Ben je inmiddels al verder gegaan. Je hebt m al bij de kerststal staan, maar ook echt verder gaan met het naaiwerk he!
    Groetjes en succes!


    door: thea65
    thea65.punt.nl 2011-11-15 19:58:42

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij ook succes, ik neem aan dat jij ook je huiswerk af moet maken.


    Groetjes helma

    door: helma58
    helma58.punt.nl 2011-11-15 20:20:44

    BeantwoordenVerwijderen