Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

woensdag 12 december 2012

Apeldoorns Huuske Part 1

Aankondiging Dollhouse Nederland Show in Apeldoorn
Inspiratie | 04 September 2012 | 22:03:42
 
Apeldoorn begint warm te lopen voor de Dollhouse Nederland Show die 27 en 28 oktober wordt gehouden in de Americahal in Apeldoorn. Vorige week dinsdag stond de eerste aankondiging in   de Apeldoornse Courant van de poppenhuis en miniaturen beurs met daarbij gelijk de introductie van "het Apeldoorns Huuske".
Naar aanleiding van dit stukje nieuws was woensdag mijn antwoordapparaat al ingesproken en op mijn werk kwam er al een collega naar mij toe met het grote nieuws dat er een poppenhuisbeurs kwam in Apeldoorn.....en een nieuw huisje ...."het Apeldoorns Huuske".
Leuk om te ontdekken dat de mensen om je heen   dit nieuws toch herkennen en bij jouw plaatsen.
Voor mij was dit alles al oud nieuws maar daarentegen ben ik nog steeds opgetogen dat de beurs naar mijn woonplaats is verplaatst.
Omdat het de eerste keer is dat deze grote poppenhuisbeurs in Apeldoorn wordt gehouden en hier in Apeldoorn  ook 2 keer per jaar zijn vaste standplaats  krijgt is het thema Apeldoorn een belangrijk item   voor deze eerste editie in oktober. Vandaar ook het ontwerp van" het  Apeldoorns Huuske" gemaakt door Kees van Hameren...een voor mij o zo herkenbaar huisje uit mijn jeugd en het type  huisje waar ik iedere dag langs fiets op vele plekken in de stad ( nou ja stad....  Apeldoorn is eigenlijk nog steeds een dorp).




Het Apeldoorns Huuske is al uitgebreid beschreven qua ontstaans geschiedenis en inrichting in  de Dollhouse Nederland . In het Septembernummer   van de Dollhouse Nederland werden de   24 Workshops bekend gemaakt die vrijdag 26 oktober   voorafgaand aan de poppenhuisbeurs in de Americahal worden gegeven. Het was voor mij   na dit gelezen te hebben   veertien dagen geleden gauw beslist ondanks alle lopende projecten en het   denken en hardop uitspreken:  "  ik koop geen huis meer...eerst moet alles af zijn" om me in te schrijven voor de workshop "Apeldoorns Huuske met licht" van Willen Sepers. Dit huisje hoort gewoon als inwoner van Apeldoorn bij mijn verzameling. Voor mij nu  twee vliegen in één klap...het Apeldoorns Huuske en  kennis vergaren over hoe te werken met het Cirkit kopertapesysteem om de lampjes te laten branden in het Huuske.....en   wat natuurlijk straks ook in de andere huisjes en tafereeltjes   van mijzelf toe te passen is .Komt eindelijk mijn Cirkit startersset en trafo ,  ooit gekocht,  uit de kast hier.
In dit stukje nieuws is ook te lezen dat een aantal leden van de Apeldoornse poppenhuis-vriendenkring een Apeldoorns Huuske gaan inrichten en dat deze huisjes op verschillende plaatsen in Apeldoorn worden tentoongesteld.......ik ben reuze benieuwd!
 

1 opmerking:

  1. Ach een mens kan nooit projekten teveel hebben :-)
    En inderdaad als inwoner van Apeldoorn mag zo'n huisje niet ontbreken..
    Hopelijk kunnen we de vorderingen gewoon op KB gaan volgen.
    En voor de beurs wens ik je alvast heel veel plezier.

    Groetjes van J

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2012-10-04 18:59:57

    BeantwoordenVerwijderen