Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

woensdag 28 november 2012

Markthuisjes Part 1

Kiezen van het Markthuisje
Markthuisjes | 05 November 2010 | 23:45:30
 
Ik vertelde in het vorige logje dat ik gisteren samen met Stineke van Atelier Eenoptwaalf wat uitzoekwerk had verricht en dat ging om dit Markthuisje. Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden van combinaties van leuke gevels en deuren dat er wel even tijd overheen ging tot ik kon zeggen van : "dit is voor mij de perfecte combinatie van gevel en deuren".  
 
 
 

 
De bedoeling is om van dit Markthuisje een ouderwets snoepwinkeltje te maken. Daarom gisteren ook nog nagedacht en gekeken welke kast op de achtermuur het mooiste stond en wat de meeste mogelijkheden had voor dit thema. Het is toch een mooie grutterskast geworden.....een kast met veel mogelijkheden voor veel schepsnoepgoed en glazen potten.
Gisteravond nog even wat lopen spelen met meubeltjes wat verder de mogelijkheden zijn voor de inrichting en daar bij gekozen voor dit geheel. De toonbank van de workshop "Kersttoonbank" en een leuk ladekastje wat ik nog had liggen van Euromini's .
Het Markthuisje mocht ik al vast meenemen om wat ideeën verder op te doen. In het voorjaar ga ik een workshop volgen bij Atelier "Eenoptwaalf" om de buitenkant en binnenkant te bewerken. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De Grutterskast, de Kersttoonbank en het Ladekastje achterin aangevuld met wat kerstitems.
 

2 opmerkingen:

  1. Eerdere reactie:
    Wat ben jij weer een bofkont dat je het huisje alvast mee mocht nemen ter voorbereiding. De grutterskast vind ik echt fantastisch met al die verschillende laatjes en past ook mooi in het gevelhuisje. Is-ie er speciaal voor gemaakt of is het een bestaande kast.
    Laat je me zo snel mogelijk weten wanneer de workshop gegeven wordt, dan kan ik op tijd een vak.dag aanvragen.
    Groetjes, Thea

    door: Thea van Hasselt
    thea65.punt.nl 2010-11-06 10:59:46

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerdere reactie:
    Je zou ook een keer naar Stineke kunnen rijden en het huisje met een bepaalde gevel kunnen reserveren of alvast kopen zoals ik dat gedaan heb, Workshopdagen worden straks met de workshop nog afgerekend.

    Groetjes helma

    door: helma58
    helma58.punt.nl 2010-11-06 11:10:47

    BeantwoordenVerwijderen