Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

donderdag 29 november 2012

Kladblogdag 11 december 2010

Inspiratie | 12 December 2010 | 21:46:52
 
Gisteren was het zover...de Kladblogdag 2010 in Zeist. Ik had eerder al aangegeven niet te gaan omdat mijn zusje Thea jarig  is op deze dag. Maar Thea vond het wel gezellig haar verjaardag zo door te brengen met iedereen van het Kladblog dus op het laatste moment toch mij nog opgegeven.
De laatste twee weken ook al wat voorwerk gedaan want ik zou ook meedoen met  het Kerstquiltje en het Pakketswapje. Van de week ook nog twee appeltaarten besteld bij mijn vriendin Ria die bakt heerlijke taarten voor hun project in Kenia
 
Rond half 10 vertrok ik van huis met deze spullen:
 
 
 
 
 
 
Zowaar reed ik gelijk helemaal goed naar "de Boskapel"in Zeist zodat ik rond kwart over tien met twee appeltaarten naar binnen stapte. Het was de eerste keer dat ik op de kladblogdag was dus best even spannend maar iedereen kwam gelijk naar me toe. Jolande herkende me aan de appeltaarten, Jody en Paula en anderen kustte me gelijk op de wangen.....en wel 3 x kennis gemaakt met Sjoukje , en je weet het Sjoukje jouw naam vergeet ik nooit meer! Wat een warm welkom !  
 
Er werd al druk uitgepakt voor de kleine show van alle gemaakte miniaturen...volgend jaar neem ik ook wat mee dames ... allemaal prachtige dingen hebben jullie gemaakt ....
 
We begonnen met de koffie en appeltaart  en zongen gezellig mijn jarige zus toe!  
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                       
 
Tijdens de koffie werden er verschillende kleine welkomstcadeautjes aan iedereen gegeven....wat een leuke verrassing!
Petra , je kon er helaas niet bij zijn maar heel hartelijk dank voorje mooie handoekensetje met toebehoren!
 
 
 
 
 
 
En toen was het tijd voor de grote verrassing: Het slaapkamertje voor Spinnie!
 
 
 




 
   
 
Daarna werd er veel aan elkaar verteld en ondertussen werden de prachtige werkstukken bewonderd. Mijn aandacht ging vooral uit naar de popjes van Nella en de prachtige marktkraam van Sabiha, en de gebreide truien van Aurora en het houtwerk van Paula.
En ja er lagen mooie popjes bij Nella , nog kleinere dan gewoonlijk....ik kon ze niet laten liggen.....
 
 
 
 
 
 
Het zijn de eerste 2 popjes van Nella's " Witte Kerstknutsel" het Nederlandse en Surinaamse  popje . Heel bijzonder want ik las gisteravond  pas in het stukje van Jody dat ik het Surinaamse popje had gekocht. Ik ben opgegroeid met het land Suriname. Mijn moeder is geemigreerd met haar ouders in de 50 tiger jaren naar Suriname en hebben daar op verschillende plantages gewoond, mijn vadere was in die tijd uitgezonden als marinier in Suriname......En je voelt het al 1 en 1 = 2 . Ze hebben zich in Suriname verloofd en later in Nederland getrouwd. We zijn al in de 60 tiger jaren multicultureel opgevoed. door deze achtergrond. Dus ik ben hier bijzonder blij mee ! Ook kreeg ik een babylachzakje van Nella cadeau. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Wat een werk is dat...als je na  gaat hoeveel uurtjes werk in die mooie doos van Nella lag ......ik moet dat zeker weten want ik heb ook verschillende popjes van patroontjes gebreid en in elkaar gezet. Nella gaf me nog een paar goede tips en kwam later nog met een quiltnaaldje aanlopen die ze bij het in elkaar naaien  van de popjes gebruikte.  Ook krijg ik nog een voorbeeld van haar vulmateriaal toegestuurd. Nella mijn dank is groot!
 
Daarna werden  de lapjes op stapeltjes verdeeld voor het kerstquiltje, 16 leuke kerstlapjes om iets heel moois van te maken: 
 
 
 
 
 
 
Ook werden de pakketswapjes verdeeld , zoals je ziet de stapels werden steeds hoger en begonnen zelfs te glijden....
 
 
 
 
 
 
Ondertussen was het lunchtijd geworden en hebben we ons te goed gedaan aan de meegebrachte lekkernijen...het deed zeker niet onder voor een restaurant!
 
 
 
 
 
 
Tussendoor even een overzichtsfoto gemaakt van de prachtige werkstukkem die waren meegebracht.
 
 
 
 
 
Het werd hoog tijd om met de workshopjes te beginnen en Hanny legde alles prima uit....we gingen een bosje lavendel maken. volgens Hanny moesten er wel 30 takjes in zo'n bosje zitten , de meesten hielden het gezien bij een stuk of 10 ....en heel echt lijkend workshopje wat nog geurt  naar lavendel ook. Het geheim van Hanny. Hier even het resultaat van mijn bosje lavendel:
 
 
 
 
 
 
Het tweede workshopje was voorbereid door Jolande...een kerstbbompje van Stof. Ik ben er niet meer aan begonnen gisteren maar laat even het voorbeeld van Jolande zien:
 
 
 
 
 
Rond kwart voor vier begon  iedereen langzaam te denken aan de thuisreis .
 
 
Ik kwam haast met nog meer thuis dan  waarmee ik was weggegaan en ik hoef me voorlopig niet te vervelen
 
 
 
 
 
Mensen het was een geweldige dag om met een warm gevoel op terug te kijken!
Allemaal heel erg bedankt!.
 

 

14 opmerkingen:

  1. Eerdere reactie:
    Zo te lezen een super gezellige dag geweest. Veel leuke dingen gekregen en gemaakt.
    Je zal er vast geen spijt van hebben gehad, dat je toch bent gegaan.

    Groetjes Ingrid

    door: Ingrid 2010-12-12 19:54:13

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerdere reactie:
    Helma,
    een fantastisch mooi verslag van een fantastisch geslaagde dag. En nog bedankt voor de heerlijke appeltaart en mooie cadeau.

    Groet, Thea

    door: Thea van Hasselt
    thea65.punt.nl 2010-12-12 21:36:50

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerdere reactie:
    Ik vind het een heel leuk verslag, leuk om op deze manier ook weer een beetje meer over je te weet te komen.
    Heerlijk nagenieten zo en fijn te lezen dat je het ook een fijne dag vond.

    Groetjes van Jolande

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2010-12-12 22:27:55

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eerdere reactie:
    Een leuk verslag,.........en mooie foto's.
    wat was het tog een gezelige dag.

    gr. Cl.

    door: Clari
    clarimini.punt.nl 2010-12-12 23:01:20

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eerdere reactie:
    Ja het was een hele gezellige dag. En nee....jou naam vergeet ik ook niet meer.....hahaha. Maar zoals ik al zei....je kan je beter 3 keer voorstellen dan helemaal niet. Waarschijnlijk maakten we niet veel indruk op elkaar.
    ´t Was jammer dat het al zo snel 4 uur was.

    Je hebt wel hele mooie popjes gekocht.

    Groetjes
    Sjoukje

    door: maisondupompier
    maisondupompier.punt.nl 2010-12-13 08:52:39

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eerdere reactie:
    Wat een leuk verslag weer!!! En mooie foto's!
    Leuk je ontmoet te hebben Helma!!! Ik hoop dat je volgende keer weer komt!!!

    door: margrietvanderzee
    margrietvanderzee.punt.nl 2010-12-13 09:02:05

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eerdere reactie:
    sluit me helemaal bij Sjoukje en Margriet aan tot de volgende keer

    groetjes Keetje

    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2010-12-13 11:43:28

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eerdere reactie:
    Ook al zo'n leuk verslag en met al die foto's is het weer nagenieten! Ik kan mij voorstellen dat je het best wel spannend vond, maar het was fijn jou nu ook te ontmoeten, dus we zeggen gewoon tot de volgende keer!
    gr. Kootje

    door: inemini
    inemini.punt.nl 2010-12-13 12:04:24

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eerdere reactie:
    Zo even weer tijd, om hier ook te reageren op het
    hele leuke verslag!

    Dank je wel Helma! enne je vulspul is nu onderweg
    naar morgen!

    Groetjes van Nella


    door: nalladris
    nalladris.punt.nl 2010-12-13 19:57:15

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Eerdere reactie:
    Wat een leuke reactie's heb je gekregen Helma,je hebt het ook echt heel leuk gedaan.
    Heb er van genoten om naar alles te kijken.
    Ook erg fijn om met elkaar zo bezig te zijn.
    Ga de volgende keer er weer lekker heen.
    Doei ma

    door: Je moeder 2010-12-13 20:20:03

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eerdere reactie:
    Leuke foto's allemaal...

    door: PrincessYaartje
    astheminiworldturns.punt.nl 2010-12-14 00:37:21

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Eerdere reactie:
    O wat was het toch leuk en gezellig hè, leuk verslagje en fijn je nu eens in het echt ontmoet te hebben!

    door: jody
    jody.punt.nl 2010-12-14 15:02:51

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Eerdere reactie:
    Wat ziet dat er leuk en gezellig uit allemaal! Jammer dat ik in zo'n uithoek woon... Groetjes Charissa

    door: Charissa
    www.poppenhuischarissa.punt.nl 2010-12-18 20:11:24

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Eerdere reactie:
    Charissa ik heb voor de grap eens gekeken hoever jouw uithoek vanaf Zeist is en je woont zelf 2 minuten dichterbij dan ik hahaha

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2010-12-18 21:04:26

    BeantwoordenVerwijderen