Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

vrijdag 30 november 2012

Kerstswapjes 2010

Swapjes | 31 December 2010 | 00:32:38
 
Dit jaar heb ik zes patchwork kussentjes gemaakt in kersthema als Kerstswapje voor mijn zusje Thea, voor Stineke van "Atelier Eenoptwaalf"...... mijn redster voor de verf- en verknalangst....want perfectionisme is ook niet alles blijkt wel in deze hobby...... en voor mijn Poppenhuisknutselvriendinnen Ingrid en Suzanne. De kussentjes zijn mijn eerste stap in de quiltkunst geworden en zelf heb ik er veel plezier aan beleefd om het te maken. Het uitzoeken van de stofjes maar ook het met de hand naaien van de stukjes stof...bij ieder volgend stukje stof zag je het patroon duidelijker worden en het kussentje groeien.Vier kussentjes zijn dus weggegeven als kerstswapjes en twee kussentjes hebben een plekje gevonden in mijn eigen Kerstkraam. Ik heb de raad van mijn beide zoons van vorig jaar kerst goed in mijn oren geknoopt dat als ik wat voor een ander maakt er gelijk  ééntje voor mezelf moet maken anders komt het er niet meer van. Het werken aan de kussentjes was zo leuk dat ik er voor mezelf nu twee gemaakt heb. 
 




Nog even een kussentje van dichtbij.
 
 
 
 
 
Het eerste kussentje werd verstuurd naar Stineke die er heel verrast en blij mee was . Het heeft een mooi plekje gekregen in één van haar Markthuisjes die als kerstwinkeltje is ingericht.



   
 
 
Het tweede kussentje werd aan mijn zusje Thea gegeven tijdens ons zussenweekend in Valkenburg. Ik had er nog een onbeschilderd theepotje , suikerpotje en melkkannetje bij gedaan die ze zelf kan verven in de kleuren van de kerstman.
 
 
 
 
 
 
 
 Mijn zusje Thea had ook   twee leuke swapjes voor mij gemaakt. Een uithangbord voor mijn toekomst Hoedenwinkeltje ..straks gemaakt in een Markthuisje. Verder had ze een heel mooi schilderijtje gemaakt van schelpen. De lijst is gemaakt van kant dit was voor Thea ook een nieuwe techniek om zo een schilderijlijst te maken. Het schilderij krijgt straks een mooi plekje in het strandhuisje.





Erg mooi alle twee de cadeautjes, Thea!
 
 
Voor Ingrid en Suzanne waar ik elke vier weken een ochtend mee knutselt was er ook een kussentje als kerstswapje.Donderdag 23 december kwamen we gezellig bij elkaar voor onze kerstmiddag. We hebben deze middag niet zoveel geknutseld maar heerlijk genoten van het uitpakken van de cadeautjes en gezellig gekletst over de 1:12 hobby en de kerst.
 
 

 
Van Suzanne kreeg ik een grappig kerstpoppetje en leuke zelfgemaakte kerstballen in allerlei varianten. Ook zaten er nog twee leuke sneeuwmannetjes bij gemaakt van minipompontjes.



  
 
 
 
 

Van Ingrid kreeg ik een schattig 1:1 vaasje in de vorm van een hartje gevuld met bloemetjes.
 
 
 
 
 
 
Ingrid en Suzanne bedankt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten