Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zondag 25 november 2012

Hindelooper Kijkkamer Part 6

De Tweede Workshopdag
Hindelooper Kijkkast | 15 April 2010 | 23:19:06
 
Vandaag rond half negen op pad gegaan voor de tweede Workshopdag "Hindelooper Kijkkast" bij Atelier "Een op Twaalf.
Nadat we de eerste aanzet van elkaars kijkkasten hadden bekeken ...twee Zaanse en twee Hindelooper kijkkasten"...hebben we de verschillende kleurstellingen van de schuifwand besproken voor de kijkkast. Ook hebben we bedacht welke tegeltjes erin worden geplakt. Daarna heb ik uitleg gekregen hoe je een stenen vloer van karton kan maken. Een heel nauwkeurig klusje waarbij alles eerst uitgetekend moet worden op het karton. De eerst aanzet zie je op de foto. Als alle lijnen goed zijn uitgetekend moeten de lijnen met een mesje ingesneden worden. Daarna moet er in de zaagsnede met iets er in gerild worden zodat de zaagsnede wat wijder gaat open staan...en zo komt er een voeg te voorschijn. Dan de stenen kleuren en de voeg wat insmeren.
 
 
 


 
Vanmiddag heb ik de schouw gemaakt van verschillende soorten hout en latjes. Dit was erg leuk om te doen...kennis gemaakt met verschillend elektrisch gereedschap: 2 verschillende cirkelzaagmachines en een schotelschuurmachine...die erg handig is om de schouw in verstek te schuren.
Verder de techniek geleerd hoe je met verf kunt marmeren. De eerste beginselen zie je op de sierlijst boven de bedsteden .....nooit gedacht dat ik dit zou kunnen!
Tussendoor heb ik nog een ouderwetse kraantjeskan gekocht voor op de tafel straks.
Voor dat ik het wist was het weer tijd om te stoppen. Het was voor mij weer een hele leerzame dag en ik heb genoeg te doen om 14 dagen verder te kunnen!
 
 
 
 
 
 
 
Het resultaat na de tweede workshopdag.
 
 

1 opmerking:

  1. Eerdere reactie:
    Wouw wat leuk, ben het helemaal aan het volgen hoor en alles goed aan het
    bekijken, wat geweldig om zo alles te leren !!!
    Groetjes Hennie.

    door: hennie. 2010-06-03 15:05:37

    BeantwoordenVerwijderen