Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

woensdag 28 november 2012

Hindelooper Kijkkamer Part 16

De Hindelooper Man
Hindelooper Kijkkast | 05 November 2010 | 23:14:04
 
Gisteren ben ik nog een keer naar Stineke  van Atelier "Eenoptwaalf" in Sliedrecht geweest om een Hindelooper man te maken voor de Hindelooperkijkkast. Het was geen volle workshopdag omdat ik wat later kwam en weer wat eerder wegging zodat het meeste aankleeedwerk thuis afgemaakt moet worden. Ook zijn Stineke en ik druk bezig geweest met uitzoekwerk van andere dingen....later hier meer over. Het popje heb ik wel voor een deel in elkaar gezet en de kuiten zijn van kousen voorzien. Verder uitleg gekregen hoe de Hindelooperman gekleed ging in die tijd en hoe ik dit popje in diezelfde stijl kan aankleden. We hebben gisteren even over Friese mannennamen gehad en daarvan is Hidde blijven hangen en vandaag kwam steeds deze naam naar boven  dus deze Hindelooperman wordt Hidde genoemd. 
 
 
 
 
 
De Hindelooperman wordt  gemaakt van een zelfmaakpakketje van Hellen van Dorsten met porseleinen onderdelen en is gekozen om zijn mooie kuiten. Dit is belangrijk omdat de Hindelooperman een driekwart broek aan krijgt . Dus dit weekend ga ik verder met het in elkaar zetten en het kleden van Hidde.

2 opmerkingen:

  1. Eerdere reactie:
    Ben benieuwd naar het resultaat. Moet je nu alles met de hand in elkaar zetten of is hier en daar een naadje met de naaimachine ook mogelijk

    door: Thea van Hasselt
    thea65.punt.nl 2010-11-06 11:01:44

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerdere reactie:
    Je kunt ook alle naden plakken Thea maar ik ga voor het perfecte natuurlijk weer en ga het zwarte stof in iedergeval naaien ....mors je lijm op zwart dat is het goed zichtbaar en dat vind ik zonde.

    Groetjes helma

    door: helma58
    helma58.punt.nl 2010-11-06 11:07:57

    BeantwoordenVerwijderen