Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zondag 25 november 2012

Hindelooper Kijkkamer Part 12

Verven en nog meer ideeen
Hindelooper Kijkkast | 06 Mei 2010 | 16:54:57
 
Nu een week na de derde workshopdag is er al weer heel wat veranderd in de Hindelooperkijkkast. De eerste dagen nog een keer de groene vloertegels geverfd. De eerste laag ( van voor de workshopdag) was echt precies werken en oppassen dat je niet buiten de tegels schilderde. De volgende lagen vond ik heerlijk om te doen. Rustig en precies en heerlijk ontspannen werken waarbij je tussendoor je gedachten kan laten gaan.
Hier het resultaat tijdens het 2e groene verfbadje van de vloertegels.




Elke dag maar weer een laag erover heen. Na de 4e laag was ik dik tevreden en ben ik gisteren begonnen met de rode kleur. Even wennen na een groen-witte( grondverf) vloer maar na de tweede verflaag komt het er wel heel leuk uit te zien.




Verder naast de tegelvloer vandaag de bedsteden en de achterwand geverfd in de kleur antiek wit. De pronkkast had ik al eerder dit kleurtje gegeven maar ik zag vandaag dat er toch nog een laagje verf overheen moet.



 

 
Afgelopen weekend had ik even geen zin in verven en heb zitten nadenken over de verlichting. Een leuke lamp boven de tafel had ik afgelopen workshopdag gekocht en ik kwam ook in mijn voorraad nog een mooie lamp tegen voor boven de tafel. Dus ik kan kiezen....even afwachten hoe alles straks staat. De openhaard krijgt een brandend vuurtje en een lampje bij het raam is ook een leuke keuze. Die is vast wel te vinden ! Dat zal anders zijn voor een kaarslampje in de bedstede want ik vind de bestaande kaarslampjes veel te hoog...je ziet niets van het lampje als je in de bestede kijkt. Dan toch maar indirecte verlichting door bijvoorbeeld een tl-balkje aan het plafond te maken? Maar ja dan moet je eigenlijk weer een niet brandend blakertje op de plank zetten. Al denkend kwam ik op het idee om in de doos met ornamentjes van Bindels te kijken want daar waren ook voorbeelden van hoe je in plaats van een kaarsje een lampje kan gebruiken.
Na een uurtje of twee had ik het volgende blakertje uitgedacht van de voorraad ornamentjes die ik had. Het is nog niet in elkaar gelijmd en het moet nog in een goede kleur geschilderd worden...antiek goud. Maar wat een energie krijg je hiervan als zoiets uit je handen ontstaat!


 


Enthousiast dat ik was ben ik verder gaan zoeken naar leuke spulletjes in mijn voorraad miniaturen voor in de Hindelooperkijkkast. Ik kwam nog een workshoppakketje tegen van een ouderwets wiegje en ben deze gelijk gaan maken om te kunnen kijken hoe het in de kijkkast stond. Een babypopje onder een geruit dekentje maakt het even af.De hindelooperbaby heeft ook een aparte kledij maar dat komt later wel. Het kleuterpopje van Angelique Hoekstra zet ik waarschijnlijk bij het wiegje neer.
Verder kwam ik nog een dekenkist tegen en een open hangkastje. Meubeltjes waarvan Stineke van "eenoptwaalf"ook al zei dat dit eventueel in de Hindelooper kijkkast leuk zou staan...waarvan ik het idee had dat er te weinig plek voor was. Dus niet meegenomen! 

 
 
 
Ik heb dus alles er in gezet en het staat ontzettend leuk. Voor iedereen nog niet zichtbaar hier want de Kijkkast is even buiten werking omdat er geschilderd wordt!  

 

1 opmerking:

  1. het wordt allemaal heel mooi Helma, op naar het eindresultaat. Ik ben wel benieuwd naar het verfresultaat.


    door: Thea van Hasselt
    thea65.punt.nl 2010-05-09 20:50:17

    BeantwoordenVerwijderen