Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

vrijdag 23 november 2012

Geborduurd Keukenschortje

Miniborduren | 13 Oktober 2009 | 22:05:23
Het idee van dit Keukenschortje om het geblokte stofje met borduursteken te versieren is eigenlijkv vorig jaar najaar ontstaan bij het zien van deze fijne geblokte stofjes op de beurs van Arnhem. Ik heb gelijk toen drie verschillende kleurtjes meegenomen een donkerblauw en donkergroen blokje en dit lichtblauwe blokje.
Op de lagere school heb ik vroeger nog een luierbroekje gemaakt met deze techniek en op een club een half Keukenschortje. Ik heb de afgelopen maanden twee van deze schortjes en 2 setjes pannelappen 1:12 gemaakt als verjsaardagswapje voor mijn poppenhuisvriendinnen. Het borduren viel eigenlijk op dit kleine blokje wel tegen maar dankzij de loupe is het toch gelukt. Er is geborduurd met wit naaimachinegaren.
 
 
 

 
 
 
 
 
De buiternrand is een zigzagborduursteek en de middelste rand is een koninginnesteek tenminste dat heb ik vroeger geleerd.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten