Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

woensdag 28 november 2012

Een Les Weven

Inspiratie | 11 November 2010 | 21:49:35
 
Vanmiddag kwam mijn vriendin Ria om me toch nog een keer het weven uit te leggen waar ik een aantal jaar geleden vier ochtenden van haar les in had gehad. Tot nu toe was het er een beetje bij gebleven en heeft het weefgetouw een aantal jaar stil gestaan op een hoek van een bureau. Het was toen de bedoeling om iets voor het poppenhuis te weven..... een sprei of bekleding voor stoelen. Ik had wat patroontjes uitgeprobeerd dus nog niet iets gericht voor een miniatuurtje.
Het was ondanks dat ik het afgedekt had toch wat stoffig geworden dus eerst de föhn op al die dunne draadjes gezet.
 
 
 

 
Daarna heeft Ria de verschillende patroontjes weer herhaald en ben ik zelf aan de slag gegaan
De eerste groene draden heeft mijn vriendin gedaan en daarna was het werken met de groene draad voor mij. Het is niet zo duidelijk te zien op de foto maar de geweefde stof is niet breder als 18,5 cm( het lijkt op de foto allemaal groter). Het wordt een hele mooie fijne stof waar je eventueel ook nog op kan borduren.  
 
 
 
 
 
 
 
Na het groene patroontje nog een wit patroontje met streep uitgeprobeerd.
Alles voor het  groene patroon is gemaakt een paar jaar terug.( aan de rechterzijde) 
 
 
 
 
 
 
En nog een patroontje met een gouddraad erin.
 
 
 
 
 
 
 
Dit wordt wel erg mooi vind ik zelf. Leuk voor een kerstlopertje....of zo.
Je krijgt hier inspiratie en allerlei ideeën van. En  nu geen jaren meer laten liggen........!
 
 

3 opmerkingen:

  1. Eerdere reactie:
    Mooi,
    Een leuke afwisseling tussendoor!
    Thea

    door: Thea van Hasselt
    thea65.punt.nl 2010-11-12 15:07:12

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerdere reactie:
    mooi weefwerk helma! Leuk ook dat winkeltje, bij Stineke gekocht?
    Suzanne

    door: suzanne
    www.minisuuz.come2me.nl 2010-11-12 16:24:33

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerdere reactie:
    Hoi Helma,

    Nu lukt het wel! Dat ziet er leuk uit.

    Groetjes
    Germa


    door: Germa 2010-11-14 21:09:47

    BeantwoordenVerwijderen